ACTIVITATEA DIRECȚIEI DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ (D.A.S.) MEDIAȘ ÎN ANUL 2017
Direcţia de Asistenţă Socială Mediaş (D.A.S.), înfiinţată prin H.C.L. Mediaș nr. 98/2006, funcţionează ca instituţie publică de interes local, cu personalitate juridică, prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică, acordând servicii sociale primare şi specializate, în condiţiile prevăzute de lege.
Direcţia de Asistenţă Socială Mediaş asigură aplicarea politicilor sociale la nivel local în domeniul protecţiei copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap, precum şi oricăror persoane aflate în nevoie , având atribuții în conformitate cu prevederile legale..
Din punct de vedere cantitativ activitatea D.A.S. Mediaș pentru anul 2017 , se reflectă în numărul de acte înregistrate ( acte interne, cereri , dosare din partea cetățenilor ) si anume un număr de 6137 de astfel de acte .
SERVICIUL BENEFICII DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ ŞI SERVICII SOCIALE
Serviciul Beneficii de Asistenţă Socială şi Servicii Sociale oferă beneficii şi servicii sociale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunităţilor, în vederea depăşirii unor situaţii de dificultate, vulnerabilitate sau dependenţă pentru creşterea calităţii vieţii şi promovarea coeziunii sociale, în conformitate cu actele normative în vigoare.
Serviciul are în structura sa 3 compartimente diferite, fiecare cu atribuţii specifice, care se intersectează însă în anumite puncte .
In cadrul serviciului își desfășoară activitatea un număr de 14 persoane.
COMPARTIMENT BENEFICII DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ
Venitul minim garantat
În luna ianuarie 2017 existau un număr de 41 familii sau persoane singure beneficiare de acest beneficiu social; în decursul anului 2017 s-au primit 30 cereri noi, iar în luna decembrie 2017 au fost în plată 49 de persoane singure sau familii.
Pentru plata acestor persoane se prelucrează lunar o serie de acte prin care se dovedeşte că sunt îndreptăţiţi să beneficieze de ajutorul social; o parte din aceste acte sunt înaintate lunar la A.J.P.I.S. Sibiu, instituţie care efectuează plata ajutorului social.
Ajutoare de urgenţă şi ajutoare de înmormântare
- acordarea unor ajutoare de urgenţă pentru cazuri extreme şi ajutoare de înmormântare pentru deces în familia beneficiară de ajutor social.
În cursul anului 2017 au fost acordate un număr de 8 ajutoare de urgenţă; nu a fost acordat nici un ajutor de înmormântare.
Ajutoarele pentru încălzirea locuinţei se acordă în perioada sezonului rece, pentru patru categorii de beneficiari; sunt îndeplinite următoarele atribuţii:
- consilierea cetăţenilor şi primirea cererilor, întocmirea referatelor, statelor de plată, a rapoartelor statistice
- introducerea în baza de date a acestor cereri
- întocmirea lunară a referatelor, tabelelor si a rapoartelor statistice, înaintarea situaţiilor la E-ON GAZ , S.C. ELECTRICA şi AJ.P.I.S.Sibiu
Situaţia statistică se prezintă astfel :
Nr. Beneficiari | Nr.beneficiari | Nr. Beneficiari | Nr.beneficiari | |
Luna | Gaze naturale | Energie electrică | Lemne – pentru familiile fără ajutor social | Lemne – pentru familiile cu ajutor social |
Noiembrie 2017 | 396 | 8 | 32 | 28 |
Decembrie 2017 | 419 | 13 | 32 | 28 |
Alocaţii de stat pentru copii, indemnizaţii pentru creşterea copilului, stimulent de inserţie
Sunt preluate dosarele beneficiarilor, toate aceste dosare sunt verificate şi înaintate lunar la A.J.P.I.S. Sibiu, instituţie care efectuează plata acestor beneficii sociale.
Situaţia statistică se prezintă astfel:
Dosare – Alocaţii de stat pentru copii | 338 dosare |
Dosare – Indemnizaţii crestere copil | 265 dosare |
Dosare – Indemnizatii acordate în cazul copilul cu handicap şi /sau a părintelui cu handicap | 10 dosare |
Dosare – Stimulente de inserţie | 142 dosare |
Cereri – Modificări la alocaţia de stat pentru copii (cont bancar,
schimbare de reprezentant legal, restanţă, schimbare de adresă) |
178 dosare |
Anchete sociale / dosare pentru familii cu copii aflaţi în diferite
situaţii (născuţi în străinătate, părinţi şi copii plecaţi în străinătate, familii cu copii revenite din străinătate ). |
58 anchete sociale /dosare |
Alocaţia pentru susţinerea familiei
În cazul acestui tip de beneficiu social sunt îndeplinite următoarele atribuții :
Verificarea dosarelor, întocmirea de referate şi dispoziţii, întocmire borderouri privind acordarea, modificarea cuantumului, încetarea acestui beneficiu social şi predarea lor la A.J.P.I.S. Sibiu, instituţie care efectuează plata acestui beneficiu social.
- Actualizarea permanentă a bazei de date privind familiile beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei
Dinamica dosarelor pentru acest beneficiu social, pentru anul 2017 se prezintă astfel:
Dosare noi depuse | 74 |
Dosare încetate din plată | 61 |
Dosare în care s-au efectuat modificări | 59 |
La sfârşitul anului 2017 în evidenţa noastră au existat un număr de 165 de familii beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei.
Stimulent educaţional – tichete de grădiniţă 2017
Din anul 2016 au fost implementate prevederile Legii nr.248/2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate, cu modificările şi completările ulterioare, fiind acordate tichete de grădiniță .
La nivelul serviciului au fost făcute următoarele demersuri: informarea comunităţii locale cu privire la acest beneficiu social, identificarea beneficiarilor, preluarea şi prelucrarea dosarelor – întocmirea referatelor, dispoziţiilor, tabele, etc., conumicarea permanentă cu instiţuţiile de învăţământ preşcolar.
Tabelul următor reliefează numărul copiilor care au beneficiat de tichete de gradiniţă ( conform prevederilor legale în lunile iulie , august nu se acordă aceste tichete ) :
Nr.crt. | Luna | Număr copii beneficiari de stimulent educaţional |
1. | Ianuarie | 24 |
2. | Februarie | 30 |
3. | Martie | 27 |
4. | Aprilie | 26 |
5. | Mai | 28 |
6. | Iunie | 26 |
7. | Septembrie | 20 |
8. | Octombrie | 28 |
9. | Noiembrie | 30 |
10. | Decembrie | 30 |
Abonamente gratuite pentru transportul urban în comun, evidenţa şi distribuirea lor, pentru următoarele categorii de beneficiari: persoane cu handicap accentuat şi grav precum şi asistenţii personali ai acestora, veterani de război şi văduvele acestora, deportaţi, refugiaţi, deţinuţi politici, eroi ai revoluţiei din decembrie 1989.
Întocmirea de rapoarte lunare către Consiliul Local şi a tabelelor cu beneficiarii acestor facilităţi.
La sfârşitul anului 2017 au fost 1043 persoane care au beneficiat de astfel de abonamente gratuite.
Abonamente gratuite pentru transportul urban în comun pentru pensionari Întocmirea de rapoarte lunare către Consiliul Local şi a tabelelor cu beneficiarii acestor facilităţi.
La sfârşitul anului 2017 în evidenţa noastră au fost 8971 de pensionari care au beneficiat de astfel de abonamete gratuite.
Măsuri de suport şi sprijin pentru persoane vârstnice
Pentru anul 2017 la nivelul Consiliului Local Mediaş au fost stabilite măsuri de suport şi sprijin pentru persoanele vârstnice care au fost puse în aplicare de către D.A.S.Mediaş, şi anume :
- premierea (sub forma acordării unor drepturi băneşti într-un cadru festiv) persoanelor vârstnice care au împlinit 80 de ani ( 372 de persoane premiate) şi premierea familiilor care au aniversat 50 de ani de căsătorie (100 familii premiate ).
- acordarea unui ajutor material constând în tichete sociale în valoare de 100 lei / persoană cu ocazia a 2 evenimente din an categoriei de pensionari cu venitul de până la 600 lei/lună .
Eveniment | Număr
beneficiari tichete sociale |
Sărbătorile de Paşti | 594 vârstnici |
Sărbătorile de Crăciun | 457 vârstnici |
COMPARTIMENT SERVICII SOCIALE
Cantina de Ajutor Social
Beneficiază de serviciile Cantinei de Ajutor Social persoane aflate în situații economico-sociale sau medicale deosebite , fiind îndeplinite următoarele atribuții :
- întocmirea tabelelor lunare cu beneficiarii, a referatelor şi a dispoziţiilor pentru acordare sau sistare de hrană, a referatelor şi a dispoziţiilor de alocaţie de hrană ( suma necesară lunar ), efectuarea periodică a anchetelor sociale la domiciliul beneficiarilor în vederea reevaluarii situaţiei socio-financiare a familiilor
- colaborare cu S.C.ARIS S.R.L., societatea care se ocupă cu prepararea şi distribuirea hranei zilnice beneficiarilor.
Situaţia lunară a porţiilor de hrana acordate, anul 2017 se prezintă astfel :
Luna | Număr porţii |
Ianuarie | 77 |
Februarie | 77 |
Martie | 79 |
Aprilie | 79 |
Mai | 79 |
Iunie | 80 |
Iulie | 75 |
August | 75 |
Septembrie | 75 |
Octombrie | 75 |
Noiembrie | 75 |
Decembrie | 75 |
Protecţia copilului
- Întocmirea de anchete sociale pentru copiii aflaţi în dificultate, la solicitarea instituţiilor sau din oficiu – un număr de 117 anchete sociale întocmite;
- Întocmirea de rapoarte psiho – sociale pentru minorii care sunt redaţi în familie sau pentru menţinerea lor în instituţii de ocrotire, fişe de monitorizare pentru minorii aflaţi în dificultate, în vederea redării lor în familia de provenienţă sau luarea unei măsuri de protecţie – un număr de 86 de rapoarte şi fişe de monitorizare.
- Întocmirea de planuri de servicii în vederea prevenirii separării copiilor de familia de provenienţă – un număr de 53 planuri de servicii
- Verificări periodice în teren împreună cu reprezentanţii Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sibiu
În preajma sărbătorilor religioase de iarnă, au fost distribuite un număr de aproximativ 3500 de pachete cadou copiilor cu vârsta până la 14 ani din municipiul nostru. Aceste pachete au fost donate de Asociaţia Kleiner Prinz din Germania, asociație care a dezvoltat în timp o relație de colaborare cu municipalitatea medieșană .
Persoane cu handicap
- Întocmirea de anchete sociale pentru persoanele cu handicap grav, accentuat sau mediu, adulţi şi copii, necesare la comisia de expertiză pentru adulţi, respectiv pentru comisia pentru protecţia copilului Sibiu, pentru evaluarea sau reevaluarea cazului, sau pentru internarea într-un centru specializat – în medie 45 anchete sociale / lună .
- Întocmirea periodică de anchete sociale pentru persoanele cu handicap grav care solicită acordarea indemnizaţiei sau asistent personal
- Întocmirea Contractelor cu familiile copiilor cu dizabilități și /sau cu cerințe educaționale speciale, în vederea implementării și monitorizării Planului de abilitare/reabilitare a acestor copii
Specialiştii din cadrul serviciului acordă permanent servicii sociale de informare , consiliere socială persoanelor cu privire la procedura încadrării în grad de handicap, existând o bună colaborare cu Comisia de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte pentru încadrarea în grad de handicap din cadrul D.G.A.S.P.C. Sibiu care îşi desfăşoară activitatea de două ori pe lună la sediul direcției noastre.
În evidenţa D.A.S. Mediaş se află asistenţii personali pentru persoanele cu handicap grav , angajaţi cu contract individual de muncă , în conformitate cu prevederile legale.
Situaţia statistică se prezintă astfel :
Nr. | Luna | Numar total asistenţi personali | Numar asistenţi personali pentru adulti cu handicap grav | Numar asistenţi personali pentru copii cu handicap grav |
1 | Ianuarie 2017 | 84 | 70 | 14 |
2 | Februarie 2017 | 84 | 71 | 13 |
3 | Martie 2017 | 87 | 74 | 13 |
4 | Aprilie 2017 | 87 | 74 | 13 |
5 | Mai 2017 | 88 | 75 | 13 |
6 | Iunie 2017 | 89 | 76 | 13 |
7 | Iulie 2017 | 91 | 77 | 14 |
8 | August 2017 | 89 | 75 | 14 |
9 | Septembrie 2017 | 89 | 75 | 14 |
10 | Octombrie 2017 | 88 | 72 | 16 |
11 | Noiembrie 2017 | 88 | 70 | 18 |
12 | Decembrie 2017 | 90 | 70 | 20 |
De asemenea este acordată indemnizaţia pentru persoanele cu handicap grav persoanelor care optează pentru acest beneficiu social în locul asistentului personal.
Numărul total la sfârşitul anului 2017 a fost de 284 indemnizaţii pentru persoanele cu handicap grav.
Pentru a veni în sprijinul persoanelor cu handicap din municipiul nostru, au fost acordate subvenţii, în anul 2017, conform Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială, pentru Asociaţia Phoenix Speranţa, ARPEHAM Mediaş și Caritas Mitropolitan Greco Catolic Blaj – Pruncul Isus Mediaș .
Persoane vârstnice
- întocmirea de anchete sociale pentru persoanele vârstnice în vederea internării lor în centre rezidențiale pe perioadă determinată sau nedeterminată de timp –43 anchete sociale
Întocmirea anchetelor sociale la solicitarea diferitelor instituţii: la solicitarea instituţiilor de învăţământ pentru elevi în vederea acordării drepturilor băneşti în cadrul programului „Bani de liceu“ , la solicitarea Casei Judeţene de Pensii Sibiu, la solicitarea Judecătoriei municipiului Mediaş în vederea instituirea curatelei pentru persoane în dificultate, la solicitarea centrelor rezidențiale , etc.
COMPARTIMENT LOCUINŢE SOCIALE ŞI COMPARTIMENT LOCUINŢE DE NECESITATE
Direcția de Asistență Socială Mediaș administrează fondul locuințelor sociale din municipiul nostru , în conformitate cu prevederile legale.
Astfel sunt îndeplinite următoarele atribuții :
- evaluarea şi verificarea periodică a situaţiei socio-economice pentru familiile care deţin locuinţe sociale şi de necesitate
- întocmirea a 46 de contracte de închiriere pentru titularii de locuinţe sociale şi acte adiţionale pentru prelungirea de contracte de închiriere
- întocmirea Listei de priorităţi pe anul 2017; au fost depuse 71 dosare care au fost analizate şi cuprinse în Lista de priorităţi pentru anul 2017 aprobată prin hotărâre de consiliu local.
- a fost repartizată o singură locuinţă socială.
- anchete sociale şi răspunsuri pentru de cetăţeni care s-au adresat instituţiilor superioare (Prefectura Sibiu, Guvern, Parlament, Preşedinţie) pentru obţinerea unei locuinţe sociale şi de răspunsuri date persoanelor care au solicitat o locuinţă socială – 32
- adrese periodice pentru beneficiarii de locuinţă socială cu privire la obligaţiile prevăzute în contractele de închiriere – 45 adrese
- verificarea periodică a locuinţelor sociale şi de necesitate, în vederea soluţionării problemelor existente şi a conservării şi întreţinerii fondului existent de locuinţe sociale precum şi consilierea si orientarea cetăţenilor cu privire la prevederile Legii nr. 114/1996, Legea locuinţelor cu modificările şi completările ulterioare.
SERVICIUL CONTABILITATE RESURSE UMANE ADMINISTRATIV IT
In cadrul serviciului își desfășoară activitatea un număr de 11 persoane .
COMPARTIMENT RESURSE UMANE
-a asigurat organizarea şi desfăşurarera concursurilor de recrutare sau, după caz, de promovare pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante din cadrul Directiei de Asistenţă Socială , a verificat îndeplinirea de către participanţi a condiţiilor prevăzute de lege, precum şi angajarea personalului pe bază de competenţă ca urmare a promovării concursurilor;
-a urmărit respectarea legalităţii privind angajarea şi acordarea tuturor drepturilor prevăzute de legislaţia muncii pentru personalul direcției ;
– a pregătit documentele necesare în vederea supunerii dezbaterii şi aprobării de către Consiliul Local al Municipiului Mediaş a organigramei si a statului de funcţii al Direcţiei de Asistenţă Socială;
– a ţinut evidenţa fişelor de post şi a fișelor de evaluare, a urmărit corelarea acestora cu atribuţiile din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare;
– a solicitat avize la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, pentru aplicarea corectă a prevederilor legale în domeniul de activitate;
– a organizat şi a ţinut la zi evidenţa personalului din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială;
-a efectuat lucrări legate de încadrarea, promovarea, definitivarea, mutarea, transferul în interesul serviciului sau după caz, la cerere, detaşarea sau încetarea raportului de muncă/de serviciu al personalului din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială;
– a întocmit decizii de angajare, promovare şi definitivare în funcţii, de sancţionare şi încetare a raportului de muncă/de serviciu etc.;
– a întocmit şi eliberat legitimaţii de serviciu;
– s-a ocupat de rezolvarea reclamaţiilor, sesizărilor şi conflictelor de muncă care revin în competenţa serviciului;
– a întocmit şi eliberat adeverinţe cu privire la modificările de drepturi salariale, determinate de majorări, promovări în funcţii şi în grade profesionale, etc.;
– a gestionat dosarele profesionale pentru personalul din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială;
– a eliberat adeverinţe privind calitatea de salariat, la cerere;
– a rezolvat sesizări şi reclamaţii referitoare la activitatea de personal, salarizare; organizare din cadrul serviciilor Direcţiei de Asistenţă Socială;
COMPARTIMENT FINANCIAR CONTABILITATE
Compartimentul financiar contabilitate este compartimentul de specialitate din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială prin intermediul căruia se asigură managementul financiar contabil pentru întreaga activitate economică a instituţiei.
Compartimentul financiar contabilitate a gestionat în anul 2017 bugetul pentru activităţi finanţate din buget local în sumă de 7.620.005 lei și din bugetul de stat în sumă de 4.583.974 lei
Toate operaţiunile contabile au fost efectuate în conformitate cu prevederile Legii Contabilităţii.
COMPARTIMENT ADMINISTRATIV IT
În cadrul acestui compartiment s-a avut în vedere reînnoirea tuturor contractelor de achiziţie pentru materiale precum şi a celor de prestări servicii pentru Direcţia de Asistenţă Socială.
Direcţia de Asistenţă Socială Mediaş este cea care urmăreşte punerea în aplicare a mandatelor de executare cu muncă în folosul comunităţii , în conformitate cu sentințele judecătorești .
În acest sens au fost îndeplinite următoarele atribuții :
– evidența mandatelor de executare;
– stabilirea conținutului activității ce urmează să fie prestată de contravenienți în baza H.C.L. Mediaș privind stabilirea domeniilor serviciilor publice și locurile în care contravenienții vor presta activități în folosul comunității;
– s-a ținut evidența orelor prestate de contravenienți și au fost comunicate instanțelor de judecată efectuarea lor dar și cazurile în care contravenienții cu rea-voință s-au sustras de la executarea orelor, solicitând transformarea muncii în folosul comunității cu sancțiunea amenzii.
Pe tot parcursul anului 2017 au fost făcute toate demersurile pentru ducerea la îndeplinire a mandatelor de executare, în sensul că reprezentantul D.A.S.Mediaș însoțit de echipaje ale Poliţiei Locale s-a deplasat la domiciliile celor în cauză pentru a-i informa de existenţa mandatelor şi a-i determina să le ducă la îndeplinire.
De asemenea a existat o colaborare permanentă cu organele abilitate, Judecătoria Mediaș, Poliţia Locală, Poliţia municipiului Mediaș dar şi cu S.P.C.L.E.P. Mediaş, în special în vederea identificării domiciliilor celor care trebuie să execute munca în folosul comunităţii. S-a colaborat de asemenea cu Direcția de Administrare a Domeniului Public Mediaș , U.A.M.S. Mediaș , Direcția Municipală pentru Cultură,Sport , Turism și Tineret Mediaș , Spitalul Municipal Mediaș, locații unde cei care au avut mandate şi-au executat efectiv munca .
D.A.S. Mediaş urmăreşte, de asemenea, punerea în aplicare a ordonanţelor provenite de la Parchetele de pe lângă judecătorii, pentru cei care, conform dispoziţiilor din Codul de procedură penală trebuie să presteze muncă neremunerată în folosul comunităţii dar și a deciziilor Serviciilor de probațiune care dispun în conformitate cu Legea 253/2013 privind executarea pedepselor, a măsurilor educative și a altor măsuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal. Astfel în decursul anului 2017, au fost executate 35 de sentințe civile, 27 decizii ale Serviciului de Probațiune Sibiu și 9 ordonanțe emise de procuror.
CREŞE
În cadrul Direcției de Asistență Socială funcţionează două creşe care oferă servicii sociale
cu program de zi specializate în creşterea, îngrijirea şi educarea timpurie a copiilor în vârstă de până la 3 ani.
Creşa nr. 1 situată în Mediaş, str. Sondorilor nr. 18 are o capacitate de 30 de locuri, din care în
anul 2017 au fost ocupate 28 de locuri , în prezent efectivul creșei este ocupat în proporție de
80 % şi există deja 2 solicitări pentru anul şcolar 2018-2019.
In cadrul acestei creșe își desfășoară activitatea un număr de 5 persoane.
Creşa nr. 2 situată în Mediaş, str. 1 Decembrie nr. 34 are o capacitate de 60 de locuri iar in anul 2017 au fost ocupate 46 de locuri, în prezent efectivul creșei este ocupat în proporție de 80 % şi există deja 9 solicitări pentru anul şcolar 2018-2019.
In cadrul acestei creșe își desfășoară activitatea un număr de 8 persoane .
Pentru această creșă fucționează un sistem video prin intermediul căruia părinții ( pe baza unei parole de acces , a unui acord cu privire la imaginile furnizate și a declarației de confidențialitate ) pot să își vadă copiii în timpul programului creșei .
Ambele creșe funcționează cu program zilnic în intervalul orar 6.00 -16.00 .
În cele 219 zile lucrătoare din anul 2017 au frecventat creșele din cadrul direcției noastre un număr 8107 copii, cu o medie , cu o medie de 37 copii/zi .
Micul dejun și prânzul sunt pregătite zilnic de bucătar în blocul alimentar, meniul fiind stabilit de bucătar împreună cu asistentul medical și este diversificat în fiecare zi respectându-se normele de nutriție și igienă a copiilor .
Serviciile celor două creșe sunt asigurate de personal calificat care s-a implicat permanent în organizarea diferitelor activități tematice cu copiii : serbare de 8 Martie , carnaval , “saptămâna Altfel “ , sarbătoarea Unirii, ziua Iei, ziua Recoltei , acordarea unor diplome cu diverse ocazii , etc.
De asemenea există stabilită o bună relație de comunicare și colaborare cu părinții copiilor .
Personalul angajat s-a preocupat zilnic de îngrijirea şi educarea copiilor care au frecventat creşa precum şi de întreţinerea şi buna gospodărire a mijloacelor fixe şi mobile din cadrul unităţii.
ASISTENŢĂ MEDICALĂ – UNITĂŢI DE ÎNVĂŢĂMÂNT
În cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Mediaş, îşi desfăşoară activitatea doi medici – medicină generală, un medic stomatolog şi 9 asistenţi medicali, în vederea acordării de servicii medicale competente în cadrul cabinetelor medicale şcolare din municipiul nostru.
În cadrul cabinetelor de medicină generală îşi desfăşoară activitatea doi medici de medicină generală şi 9 asistenţi medicali care acordă servicii de asistenţă medicală unui număr de 7203 elevi care au frecventat învăţământul de masă în cursul anului 2017 în toate unităţile de învăţământ din municipiul Mediaş.
În cadrul acestui an s-au desfăşurat următoarele activităţi:
- Triaje epidemiologice efectuate după vacanțele școlare – 13377 , în urma lor fiind depistate un număr de 337 cazuri de boli infecto-contagioase
Consultaţii: – 3208 elevi
- Eliberarea adeverințelor medicale în diferite cazuri
- Vizarea meniurilor săptămânale în unităţile de învăţământ cu bloc alimentar.
- Susţinerea de ore cu tematica educaţie pentru sănătate.
- Asigurarea asistenţei medicale la competiţii sportive organizate de unităţile de învăţământ arondate, examenele de capacitatea şi bacalaureat precum şi în taberele şcolare.
CABINETE STOMATOLOGICE
În cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială există un cabinet şcolar stomatologic, a acest cabinet sunt arondate toate unităţile de învăţământ din municipiul nostru .
În cadrul Cabinetului medical stomatologic îşi desfăşoară activitatea un medic specialist stomatolog.
.Activitatea medicală în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2017 s-a concretizat în:
- Consultaţii – 1492
- Ore educaţie sanitară – 12
- Tratamente – 2152 ( tratamente pulpare , extracții , detartraj mecanic , periaj
profesional, obturații , sigilări în șanțuri și fosete , anestezii, tratamente afte, stomatite etc )
ASISTENȚĂ MEDICALĂ COMUNITARĂ
Din anul 2016 în cadrul direcției își desfășoară activitatea un mediator sanitar ,persoană responsabilă să faciliteze comunicarea între membrii comunității de romi din municipiul nostru și autoritatea publică locală , să colaboreze cu medicii de familie ori de câte ori este nevoie , în diferite campanii de prevenție, informare, educare și conștientizare din domeniul promovării sănătății, în colaborare cu specialiști din cadrul direcției : asistent social , psiholog , sociolog .
SMURD
SMURD din cadrul D.A.S. Mediaş reprezintă componenta instituţională a administraţiei publice locale Mediaş constituită în parteneriat cu Autoritatea de Sănătate Publică prin Spitalul Judeţean Sibiu (UPU), cu Serviciul Judeţean de Ambulanţă, I.S.U. Sibiu, prin Detaşamentul de pompieri Mediaş. Acest serviciu funcţionează în vederea apărării şi salvării de vieţi omeneşti atunci când acestea sunt expuse unui pericol iminent determinat de diferiţi factori care apar în timpul unor evenimente care se produc la nivelul sectorului de competenţă.
In cadrul SMURD, din partea autorității publice locale își desfășoară activitatea 5 pompieri salvatori .
În cursul anului 2017, serviciul SMURD din cadrul Secției de pompieri Mediaş a intervenit în 1638 de cazuri cu 347 de cazuri mai mult decât în anul 2016.
În ceea ce priveşte cazuistica acţiunilor, 94% din totalul intervenţiilor o reprezintă asistenţa medicală de urgenţă, restul de 6% fiind reprezentată de asistenţa medicală la cazuri de natură traumatică: accidente rutiere, traumatisme produse prin agresiune, traumatisme produse prin cădere de la acelaşi nivel, cădere de la înălţime, etc.
- Asistenţa medicală de urgenţă s-a asigurat în următoarele cazuri :
- 80 afecțiuni cardiace,
- 194 intoxicaţii
- 302 traumatisme
- 6 arsuri
- 1 stop cardio-respirator resuscitat
- 23 stop cardio-respirator neresuscitat
- 772 medicale
- 148 neurologice
- 4 decedați
- 4 alte afecțiuni
- 43 prim ajutor la accidente rutiere
- 5 asistență persoane
- 31 deplasări fără intervenţie
- 20 patrulări pentru prevenirea hipotermiei
ADĂPOST DE NOAPTE ŞI ASISTENŢĂ DE REINSERŢIE PENTRU PERSOANELE FĂRĂ ADĂPOST ( A.N.A.R.)
Adăpostul de Noapte şi Asistenţă de Reinserţie pentru Persoanele fără Adăpost, serviciu social în cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Mediaş, acordă servicii sociale pentru persoane fără adăpost, fără sprijin familial, în general fără surse de venit.
In cadrul A.N.A.R. își desfășoară activitatea 6 persoane.
Capacitatea adăpostului de noapte este de 15 locuri, distribuite în două dormitoare – 8 locuri bărbaţi şi 7 locuri femei.
Pe parcursul anului 2017, activitatea adăpostului de noapte s-a desfăşurat în raport cu programul de lucru stabilit, ture de 12 ore, între orele 19.oo – 07.oo,
Adăpostul de noapte a oferit servicii sociale şi asistenţă unui număr de 36 de persoane, majoritatea bărbaţi, cu vârsta cuprinsă între 24 ani şi 83 de ani, în medie un număr de 8 beneficiari / pe noapte .
Pentru asigurarea unei bune funcţionări a adăpostului de noapte, au fost efectuate pe parcursul anului reparaţii de întreţinere , a fost asigurat în permanenţă necesarul de materiale de curăţenie în vederea igienizării corespunzătoare a adăpostului precum şi materialele necesare în vedere realizării igienei personale pentru beneficiarii adăpostului. Tot în vederea asigurării unui cadru de lucru igienic au fost efectuate deratizări periodice.
Pe timpul staţionării în adăpost, persoanelor fără adăpost li s-a asigurat igiena corporală în regim de urgenţă, deparazitare, după caz, un loc în spaţiul amenajat pentru dormit, haine şi lenjerie pentru uzul personal şi de asemenea li s-a oferit ceai cald servit într-un spaţiu amenajat şi dotat cu mese şi scaune, spaţiu adecvat şi pentru socializare.
Pe parcursul anului 2017 s-au primit sponsorizări pentru beneficiarii adăpostului constând în alimente (hrană caldă şi conserve) şi îmbrăcăminte, de la persoane fizice din municipiul Mediaş.
PROIECTUL „ Strategia de Dezvoltare Locală a Zonelor Urbane Marginalizate de pe raza Municipiului Mediaș „
În perioada 16.08.2017- 04.12.2017 specialiștii din cadrul D.A.S.Mediaș au fost implicați în implementarea proiectului „ Strategia de Dezvoltare Locală a Zonelor Urbane Marginalizate de pe raza Municipiului Mediaș „
Proiectul a fost cofinanţat din Programul Operaţional Capital Uman 2014 -2020 Axa prioritară 5 Dezvoltare locală plasată sub responsabilitatea comunității, Prioritatea de investiție 9.vi Strategii de dezvoltare locală apel de proiecte elaborate la nivelul comunității, în cadrul apelului de proiecte POCU/86/5/1/ .
Valoarea totală eligibilă a proiectului (fără TVA) a fost de de 221.951,84 lei, din care 215.688, 89 lei reprezintă finanțare nerambursabilă.
Proiectul a fost implementat de către Municipiul Mediaș, jud Sibiu, in parteneriat cu Romactiv Business Consulting SRL București și Asociația ”Phoenix-Speranța” Mediaș și a avut ca obiectiv general creșterea capacității de planificare strategică la nivelul municipiului Mediaș prin elaborarea Strategiei de Dezvoltare Locală având ca scop creșterea gradului de dezvoltare socio-economică a zonelor urbane marginalizate, bazată pe responsabilitatea comunității.
Activitățile în cadrul proiectului au fost următoarele :
– înființarea Grupului de Acțiune Locală (GAL) și asigurarea funcționalității acestuia, inclusiv prin îmbunătățirea competențelor membrilor și personalului GAL;
– delimitarea comunității marginalizate și a teritoriului Strategiei de Dezvoltare Locală (SDL), inclusiv a zonei urbane marginalizate (ZUM);
– animarea partenerilor locali și mobilizarea comunității marginalizate vizate de SDL;
– elaborarea Strategiei de Dezvoltare Locală si a listei indicative de intervenții prin care GAL consideră că vor fi atinse obiectivele Strategiei de Dezvoltare Locală.
Prin implementarea proiectului s-au obținut următoarele rezultate:
- Constituirea unui parteneriat local viabil (Grup de Actiune Locală) având ca scop dezvoltarea socio-economică a comunității marginalizate de pe raza municipiului Mediaș
- Diagnosticarea stării relațiilor funcționale, a disparităților și a oportunităților de dezvoltare în scopul formulării direcțiilor de dezvoltare locală
- Stimularea participării și implicării membrilor comunității în procesul de planificare strategică, în vederea construirii unei relații de parteneriat necesare rezolvării în comun a unor probleme de importanță majoră pentru dezvoltarea zonei marginalizate din Municipiul Mediaș.
- Elaborarea Strategiei de dezvoltare locală și a listei de intervenții ca instrument pentru dezvoltarea sustenabilă și echilibrată a comunității marginalizate, în sensul combaterii sărăciei și excluziunii sociale din municipiul nostru .
- diagrama beneficii de asistenţă socială 2017
- diagrama in procente